Smoothie. Zdravie v tekutom skupenstve

-

Určite ste o ňom už minimálne počuli či čítali. Smoothie je na scéne už nejaký ten piatok a za ten čas sa stal mimoriadne obľúbeným nápojom množstva ľudí. Nie len tých, čo sa snažia zdravo žiť. Preto sme sa na smoothie rozhodli pozrieť troška bližšie.

Toto „ovocné pyré“ bolo v Stredomorí konzumované už po niekoľko storočí, avšak v USA sa stalo bežným pokrmom až vtedy, keď bola vynájdená chladnička a mixér. Do doby, než bol vynájdený mraziak, sa smoothie robilo len zo surovín, ktoré boli v danom ročnom období k dispozícii. V období, keď sa tento nápoj začal tešiť čoraz väčšej obľube získal aj svoj názov „smoothie“, čo v preklade z angličtiny znamená jemný. 

Kreativite sa medze nekladú

Smoothie môže mať mmnožstvo podôb. Urobiť si ho môžete zo zeleniny, ovocia alebo kombinácie oboch. Je to spôsob ako do seba dostať viacero druhov ovocia či zeleniny naraz a v ľahko stráviteľnej podobe. 

Ako inak teda, aj v našej kaviarničke  sme sa aj v rámci nášho  menu rozhodli jeden takýto smoothie zaradiť. Konkrétne si počas celého Marca môžete u nás vychutnávať mango-kokos-chia smoothie. A prečo zrovna takáto kombinácia chutí?

Chceli sme spojiť dobré s užitočným a chutné so zdravým.

Kokos: 

Nielenže skvelo chutí a okamžite dokáže navodiť pocit tropickej dovolenky ale zlepšuje imunitu a dokonca Vás vie ochrániť pred zákernou rakovinou. Je tiež mimoriadne bohatým zdrojom vápnika, železa, horčíka, kremíka, draslíka, bielkovín či nasýtených tukov.

Mango: 

Pokojne by sme ho však mohli nazvať aj prírodnou krabičkou multivitamínov. V Indii ho dokonca považujú za svoje národné ovocie. Nádherne vonaia a jeho chuť je úžasne sladká no zároveň osviežujúca. Obsahuje 3 mimoriadne silné antioxidanty: Vitamín C, E a betakarotén. Všetky 3 posliňujú ľudskú imunitu a chránia naše telo pred voľnými radikálmi a starnutím buniek. Okrem toho je mango zásobárňou železa, draslíka, fosforu a horčíka. Vie dokonca pomôcť pri chudnutí. 

Semienka Chia:

Sú populárnou súčasťou zdravých raňajok. A to z dobrého dôvodu. Vlastne nie jedného ale rovno viacerých dôvodov. Regulujú cukor v tele, sú najbohatším prírodným zdrojom Omega 3 mastných kyselín, sú prírodným zdrojom antioxidantov a bielkovín. Pomáhajú znižovať krvný tlak. Riedia krv a sú bez lepku. 

Tak čo Vy nato? Prídete ho cez  víkend vyskúšať? Tešíme sa na Vás!